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The CRI gamelab invites you to FOSDEM 2017. We prepared along researchers at the CRI a dev room meaning a full day of conference on open source for the past few month. FOSDEM is a fun and exciting and conference all about open source. It attracts thousands of developers over a weekend at a university campus
Invited at the CRI for a short week residence, Ken Perlin gave an amazing talk at the Gamelier on virtual and future reality, now online and accesible here :
As it’s well known, the results of PISA have recently appeared. PISA is an international test of the grade levels of 15-year- olds in OECD countries. France is not an exemplary country and it is time that things change! But how? This event is organized by the CRI’s data science club. The main goal is
🌌Gamejam organisée par le gamelab dans les locaux du CRI du 17 au 19 mars 2017. Le thème de cette scientific gamejam sera « vulgarisons mon doctorat » 🔬Venez donc rencontrer des doctorants ou accompagnez un ami en doctorat pour faire un jeu résumant/expliquant/déconstruisant les recherches de sa thèse! Evènement gratuit sur inscription ici Plus de détails concernant
Team  : Prismatik accompagné par des membres du CRI gamelab (Alexandre Vaugoux, Jesse Himmelstein, Vincent Roger) Ce jeu de plateau transforme le citoyen qui est en vous en un élu adjoint à la maire de Paris en charge de composer le budget de la ville. Avec une demi douzaine d’ajoints aux objectifs tantôt communs, tantôt
Depuis son déménagement en avril 2016 dans les locaux du Centre de Recherche Interdisciplinaire à la Tour Montparnasse, l’équipe SAPIENS-USPC vit l’impact positif d’un changement de dynamique relationnelle. Dans un environnement plus propice aux échanges et à la convivialité, la cohabitation avec le CRI a conduit à l’idée de la co-création d’un « escape game » pédagogique.
The CRI Game Lab has been working with Harvard University and the Weizmann Institute to develop a game, tentatively called « Shifting Shapes« , that helps scientists understand the creative process. In the game, players move a set of blocks to form shapes. Because the way in which they move the blocks is limited, scientists can analyze